Potasyumu dengede tutmak böbreklerin görevidir. Yüksekliği veya eksikliği tehlikeli, hatta ölümcül olabilir. Kullanılan diüretikler, müshiller ve altta yatan diğer rahatsızlıklar potasyumun miktarında oluşan dengesizliklerin başlıca nedenleridir.

Potasyum hangi besinlerde bulunur?

Bazı yiyecekler yüksek potasyum içeriğiyle bilinir. Bu mineral özellikle ıspanakta büyük miktarlarda bulunur. Her 100 g'da yaklaşık 302 mg potasyum vardır. Diğer önerilen yiyecekler nelerdir? Kahve bunlardan biridir. Bu sıcak içecek potasyumu yeniler.

potasyumun faydaları1

Bununla birlikte, genellikle hiperkalemi olarak adlandırılan aşırı doz riskine dikkat edilmesi önerilir. Kandaki potasyum seviyesi normalde yaklaşık 0.2 g / l kan olmalıdır. Bu patoloji genellikle diğer koşullara bağlıdır. Bağırsak kanaması, böbrek sorunları, enfeksiyon. Genellikle kusma ve kalp problemleri ile kendini gösterir. Hiperkalemi ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir, bu nedenle mümkün olan en kısa sürede tıbbi yardım alın.

Kuru domates, kuruyemiş ve muz gibi yiyeceklerde de bulunur. Potasyum sinir uyarılarının ve kas kasılmalarının düzgün çalışması için gerekli olduğundan, bir eksiklik kalp kası için de kas güçsüzlüğüne yol açabilir. Ayrıca ette, yağsız ve özellikle yağlı balıklarda, çikolata ve tam tahıllarda çok bulunur. Yalnızca hayvansal kökenli (tereyağı, krema gibi), bitkisel (sıvı yağ, sebze gibi) veya karışık (margarin) yağlı maddeler pratikte potasyum içermez.

Potasyum Eksikliği Nelere Sebep Olur?

Genellikle, yüksek tansiyon ile birlikte, bir bağlı olabilir potasyum eksikliği ödeme sebep olur.
Tersine, çok fazla potasyum da kalp üzerinde aynı sonuçlara neden olabilir, gıda takviyelerinde bulunan yüksek dozda potasyum yutulması nedeniyle kalp durması gördük. Bunlar çok nadir vakalardır. Gıdalardan potasyum doz aşımı olduğu bilinen bir durum yoktur. İdrarda çok iyi atılır.

Potasyum, hücrelerin dışında oluşan sodyum ile birlikte hücrelerin içinde çalışır. Bu hareket, kaslara sinir iletimi gönderme etkisine sahiptir ve bu da daha sonra kasılabilir. Bu nedenle potasyum, kardiyovasküler sağlık için gereklidir. Aynı zamanda proteinler ve karbonhidratlar açısından da rolü vardır. Kalbin, kasların ve böbreklerin düzgün çalışmasını sağlamak için serum potasyumu adı verilen potasyum seviyesi dengelenmelidir.

Potasyumun faydaları


- Kalp,damar hastalıkları
- Hipertansiyon
- Dehidrasyon (sıvı kaybı şoku)
- Böbrek taşları
- Osteoporoz (kemik erimesi)
- Ödem
- Selülit gelişimini önler

Günlük potasyum ihtiyacı nedir?

  • 0 -6 ay: 400 mg
  • 7-12 ay: 700 mg
  • 1-3 yaş: 3.000 mg
  • 4-8 yaş: 3.800 mg
  • 9-13 yaş: 4.500 mg
  • 14 yaş ve üzeri: 4.700 mg
  • Emziren anneler: 5.100 mg’dır

Yiyecek ve besin takviyeleri birleştirilse bile çoğu insan için toplam potasyumun alımı önerilen miktarların oldukça altındadır.