Kadınların yüzde 90'ından fazlasının, üreme yıllarının bir noktasında yaşadığı regl ağrıları, aynı zamanda dismenore olarak da bilinir. Bu ağrılar hafif veya yürüme ve çalışma gibi günlük aktiviteleri etkileyecek kadar şiddetli olabilir. Journal of Women’s Health'de yayınlanan ve sonuçları coğrafi konum ve ekonomik durum farketmeksizin tutarlı olan bir çalışmaya göre, dünya genelinde genç kadınların %71'inin regl ağrısı çekiyor ve regl ağrısı, genç kadınların %41'inin akademik performansını olumsuz etkiliyor.

Regl ağrılarındaki kasılmalar midenizde, belinizde, kasıklarınızda veya üst uyluklarınızda ağrıya neden olabilir. Şiddetli regl ağrıları bazen bir hastalık olarak kabul edilir ve hatta tedavi için ilaç reçete edilir. Bazı kadınlar bu dönemde hiçbir ağrı yaşamamasına rağmen, diğerleri adet dönemlerinde şiddetli ağrı ve rahatsızlıktan muzdarip olabilir.

Bu ağrıların çok çeşitli çözümleri mevcuttur. Regl ağrılarının çözümleri, hissettiğiniz ağrının türüne bağlıdır ve reçetesiz satılan ilaçları, reçeteli ilaçları ve doğal
ilaçları içerebilir. Genel olarak bu ağrıdan şikayetçi olanlar, ağrıyı hafifletmek için reçetesiz satılan ağrı kesicileri kullanırlar ancak bu ilaçların bazen sindirim sorunları gibi yan etkileri olabilir. Mevcut başka tıbbi durumlarınız varsa herhangi bir ilaç almadan önce doktorunuza danışmanız önemlidir. İlk kez ilaç alırken, dozu artırmadan önce ilacın sizi nasıl etkilediğini belirlemek için küçük bir doz almanız önerilir.

Regl ağrısına ne iyi gelir? 

Regl ağrısıyla uğraşırken herhangi bir ilaç kullanmaktan kaçınmak istiyorsanız doğal yöntemlere başvurabilirsiniz. Bu yöntemler şunları içerir:

  • Adet döngünüzü takip edebileceğiniz bir uygulama kullanın.
  • Menstrüasyon dönemi yaklaştığında ayak, karın ve bel bölgelerinizi sıcak tutun.
  • Mide ve bel bölgesinde ısıtma pedi veya sıcak su torbası kullanın.
  • Sıcak duş alın: Sıcak bir duş rahime bağlı olan kasların gevşemesine yardımcı olur.
  • Rahatlayın: Stres ağrıları şiddetlendirebilir, bu yüzden yapılacak en önemli şeylerden biri rahatlamaktır.
  • Kahve ve sigara içmeyin: Bu dönemde kahve ve sigara tüketimi kanamayı daha da kötüleştirebilir ve rahmin iyileşmesini yavaşlatır.
  • Daha çok su için: Şişkinliği azaltması ve ağrının bir kısmını hafifletmesi nedeniyle daha çok su tüketilmeli. Ayrıca sıcak su içmek vücuttaki kan akışını artırır ve kaslarınızı gevşetir.
  • Sağlıklı beslenin: Bazı yiyecekler kramplar için doğal bir rahatlama sağlar. Bu dönemde böğürtlen, domates, ananas ve zerdeçal, zencefil veya sarımsak gibi baharatlar tüketilmeli.
  • Ayrıca yeşil sebze, badem, ceviz ve somon gibi yağlı balıkların da tüketilmesi ağrıyı azaltmaya yardımcı olabilir.
  • Bitki çayları için: Vücutta prostaglandin hormonu yüksek düzeyde bulunuyorsa Mensturasyon döneminde ağrı şiddeti yüksek olur. Vücuttaki prostaglandin seviyesini düşürmek için papatya ve rezene gibi yatıştırıcı bitkiler demlenip çay olarak tüketilmeli.

Regl döneminizde ağrınızı hafifletmeye yardımcı birçok çözüm mevcuttur. Hiçbir tedavi herkes için mükemmel değildir. Bu listedeki tüm çözümleri denediyseniz ve hala regl ağrısı çekiyorsanız doktorunuza başvurun. Sağlığınız için en iyi sonucu verecek tedaviyi seçmenize yardımcı olacaklardır.