Tükettiğimiz gıdaların sağlığımız ve yaşam stilimiz üzerinde etkisi çok fazladır. Bugüne kadar yapılan çeşitli araştırmalar; beslenme ve yaşam tarzına dikkat etmeyen kişilerin, riskli hastalıklara yakalanma oranının daha fazla olduğunu kanıtlıyor. Sağlıklı beslenmeyi ilke edinen kişilerin; diyabet, hipertansiyon ve çeşitli kalp hastalıklarına yakalanma oranı düşüktür.

Sağlıklı beslenmenin faydaları

Sağlık beslenmenin hem yaşam hem de sağlık üzerindeki etkisi büyüktür. Bu beslenme biçimini kendine ilke edinen bireyler, aşağıdaki faydalarını rahatlıkla görebilir.

  • Sağlıklı görüntüye sahip olur.
  • Vücutları hareketli ve esnek yapıdadır. 
  • Cilt ve saçları sağlıklı olur.
  • Kiloları ideal orantıya sahiptir. 
  • Bilişsel ve psikolojik açıdan sağlıklı olurlar. 
  • Kas yapıları korunur ve kuvvetlidir. 
  • Hastalıklara daha az yakalanırlar.

Sağlıklı beslenirken nelere dikkat etmelisiniz?

  • Sağlıklı beslenmenin ilk koşulu kişinin yaşına ve aktivite haline uygun kalori almaktır. Gerektiğinden fazla kalori almak kilo alımına neden olur, az kalori alımında ise kilo kaybı gerçekleşir. Erkeklerde yaklaşık olarak günlük 2500 kalori, kadınlarda ise 2000 kalori alınması gerekir.
  • Sağlıklı beslenmenin önemli unsurları arasında rafine ürünlerin az tüketilmesi de bulunuyor. Şeker ve beyaz un gibi gıdalardan kaçınılmalı, alternatif olarak tam tahıllı ekmek gibi gıdalar tüketilmelidir. Sağlıklı beslenme için ek olarak, bol miktarda sebze ve meyve tüketimi oldukça önemlidir. Meyve suyu yerine ham sebze ve meyve, çiğ halde tüketilmelidir. Günlük 5 porsiyon sebze ve meyve, sağlıklı beslenme için önerilmektedir. 
  • Balık tüketimini sık hale getirmek sağlıklı beslenme için bir diğer öneridir. Haftada en az 2 kere balık tüketilmesi yeterlidir. Balık ve balık ürünleri, omega 3 bakımından zengindir. 
  • Sağlıklı beslenme için bireylerin, doymuş yağ oranını azaltması gereklidir. Doymuş yağları; tereyağı, margarin ve kuyruk yağı oluşturur. Tam tersi doymamış yağlar bitkisel kökenlidir. Doymamış yağlar, vücutta kalori yakılmadığı esnada bile sindirime faydalıdır. 
  • Hamur işi, tatlı ve paketli ürünlerin tüketilmesi sağlıklı beslenme için önerilmemektedir. Bu gıdalar, yüksek oranda şeker içerdiğinden vücuda zararlıdır. 
  • Tuz tüketiminin sağlıklı beslenme için azaltılması gereklidir. Gerekli düzeyden fazla alımında vücutta ödem, tansiyon ve kalp sağlığı gibi olumsuz etkileri olabilmektedir. 
  • Su, vücutta organların işlevinin devam etmesi için çok önemlidir. Sağlıklı beslenmenin yanında günde en az 8 bardak su içilmelidir.
  • Az beslenmek ve yeteri kadar gıda alınmaması, ani acıkmalara ve metabolizma yavaşlamasına neden olmaktadır. Sağlıklı beslenmek için günün ilk öğünü olan kahvaltının atlanmaması gerekir. Kahvaltı, metabolizmayı hızlandırarak kalori yakılmasını destekler. Bilişsel sağlık için konsantrasyonunuza da  artırmaktadır.