Spor yapmak için kendinize vakit ayırmanız gerekir. Dengeli beslenme, diyet ve spor ile sağlıklı bir bedene sahip olabilirsiniz. Gün içinde antrenman yapmak için uygun bir vakit bulmanız gerekir. Spor yapmak için en doğru zaman uzmanlar tarafından yapılan araştırmalara göre saat 16:00 ve 19:00 saatleri arasındadır. Bu saatlerde vücut, kas yapmak ve yağ yakmak için en ideal saat aralığındadır. Ancak bu saat aralığında antrenman yapmak istemiyorsanız biyolojik saatinize göre kendinizi ayarlamanız gerek. Böylece size uygun saatte antrenman yapabilirsiniz. Biyolojik saat, vücut ısınızın, hormon salınımının, kan basıncı ve uyku- uyanıklık arası düzenin koordine edilmesi anlamına gelir. Biyolojik saatinize göre antrenman yapmak için geceleri antrenman yapmayı ve beslenmeyi bırakmanız gerek. Kahvaltınızı da mümkün olduğunca erken yapmalısınız. Ayrıca şekerlemeleri de azaltmanız gerekmektedir.

spor yapmak için en iyi saat (2)

Spor yapmak neden önemlidir?

Spor yapmak öncelikle sağlıklı bir bedene ve ruha sahip olmak için gereklidir. Spor yaparak hem vücudunuzdaki kasları çalıştırmış olursunuz hem de ruhen bir dinginlik sağlarsınız. Ayrıca sağlıklı bir şekilde kas yakmak ve yağ yakmak için spor yapmalısınız. Yağ yakıcı hareketler, detokslar ve kürlerden yardım alarak kilo verebilirsiniz. Spor yapmak sadece kilo vermek için değil aynı zamanda ruh sağlığınızı korumak ve yaşam kalitenizi arttırmak için önemlidir. Spor yaparken nasıl hissettiğiniz önemlidir. Bazı insanlar sabah 7’de spor için daha dinç bir vücuda sahipken bazı insanlar akşam saatlerinde spor yapmaya daha yatkındır. Ancak sabah yaptığınız antrenmanlar için iyi bir şekilde ısınmalısınız. Soğuk olan vücudunuzun iyice ısınması ve eklemlerinizin açılması için kendinize zaman verin. Geç uyumak ve geç saatlerde beslenmek de antrenmanlarınızı sabote eder. Buna uygun şekilde kendinize bir program ve düzen oluşturun. Ancak kaslar ve antrenmanlar için en uygun saat akşam saatleri olduğu için bu saatlere de antrenman koyabilirsiniz. Vücudunuzu bu saatlere göre hazırladığınızda yapmış olduğunuz antrenmanlardan daha çok verim alabilirsiniz. Dayanıklılığınız sabah saatlerine göre daha az olabilir. Yine de 16:00- 19:00 saatleri arasında spor yapmak size ihtiyacınız olan verimi sağlar.