Çağımızda teknolojinin gelişmesiyle birlikte insanlar, 50 sene önceyle kıyasladığımızda daha az hareket ediyor. Bu az hareketli yaşam da bize pahalıya mal oluyor ve spor yapmayan 50-55 yaşlarındaki bireylerde vücutta birtakım bozukluklar başlıyor. Bunlardan en önemlisi de strestir. Bunun dışında kardiyovasküler egzersizlerin; kan likitlerini ve kan yağlarını düşürmesi, kan şekerini düzenlemesi ve diyabeti önlemesi gibi faydalarını da sayabiliriz. 

Spor yapmanın faydaları

Egzersiz yapmak, kalbin büyümesini sağladığından her kalp atışında daha çok kan pompalanır ve vücut daha az zorlanmış olur. Bu yüzden spor yaparak zinde kalan insanların kalp atış hızı daha düşüktür. Spor yapmanın vücuda faydalarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Kalp krizi geçirdikten sonra kişinin, hayatta kalma şansını artırır ve çarpıntı riskini azaltır.
  • Hamilelikte karşılaşılan birçok rahatsızlıktan kurtulmanızı sağlar.
  • Spor yapmak tansiyonun düşmesine de yardımcı olduğundan yüksek tansiyon riskini veya ilerlemesini azaltır. Bu sebeple yüksek tansiyon hastası kişiler, spor yaparak tansiyonlarını kontrol altında tutabilirler.  
  • Kişi eğer çok yağlı yiyeceklerle besleniyorsa kolesterolü yükselmeye başlar. Egzersiz yapmak ise kolesterolün düşmesini sağlar.
  • Yaşlandıkça genellikle kemiklerimizdeki kalsiyum miktarı ve mineral yoğunluğu azalır. Aynı şekilde egzersiz yapmak bunu da engelleyebilir. 
  • Eğer fazla kiloya sahip bir kişi egzersiz yaparsa vücudundaki yağ oranının azaltır ve kas oranını arttırır. Çünkü normalde kişi yaşlandıkça kas yoğunluğu da düşer. Kasların korunması özellikle yaşlılık döneminde dengemizi sağlamamızı kolaylaştırıp bizi düşmekten korur ve birçok günlük işimizi daha kolay yapmamızı sağlar. 
  • Aynı zamanda spor yapmak kandaki triglycerid seviyesinin azalmasına yardımcı olur. 
  • Spor yapmak, anaerobik eşiğini artırdığından kişinin çabuk yorulmasını ve böylece laktik asit birikiminin erken oluşmasını engeller. 
  • Akciğer kapasitesini artırarak oksijenin akciğerlerden kana geçebilme kabiliyetini artırır.
  • Egzersiz yaparken vücut, endorfin salgıladığı için spor yapmak kendimizi daha iyi hissetmemizi sağlar.
  • Ruh sağlığını iyileştirip depresyon belirtilerini azaltır. En önemlisi de yaşam kalitesinizi artırmaya ve kendinizi rahatlatmanıza yardımcı olur. 
  • Fiziksel performansı geliştirir ve kalp rahatsızlığı riskini azaltır. Ayrıca oksijen kapasitesinin artmasını ve bağışıklık sisteminin en iyi şekilde çalışmasını sağlar.