İçinde yaşadığımız dönemde stres çoğu insan tarafından bilinen ve sağlık üzerinde oldukça olumsuz etkilen yarattığı kabul edilen sorunlardan biridir. Gerek fiziksel gerek duygusal gerekse zihinsel olarak etkilerini gösterebilen stres sağlığımız için bizi rahatsız edici boyutlara da gelebilmektedir fakat stresi azaltmanın yolları da mevcuttur.

Yaşanan yoğun stres bağlı olarak devamlı bir halsizlik hissi ve yorgunluk hissedilebildiği söylenmektedir. Stresin kaslarda ağrı ve gerginlik hissedilmesine sebep olduğu da biliniyor. Stresin etkilerinden söz ederken sayılabilecek diğer şey ise stresin uyku sorunlarına neden olabilmesidir, strese bağlı olarak uyku problemlerinin görülebildiği stresin olumsuz etkileri arasında söylenmektedir. Kişiler uzun süreli yorgunlukların sonunda bile uykusuzluk ve uyumada güçlük çekebilmektedir. 

Stresi önlemenin yolları 

Bunları listelemeye başlarken verilebilecek örneklerden biri nefes egzersizleridir, nefes egzersizlerinin stresi kontrol altına almada yardımcı olabildiği söylenmektedir. Birbirinden farklı nefes egzersizi teknikleri bulunmaktadır.

Bir diğer yöntem ise düzenli egzersiz yapmak, düzenli egzersiz yapmanın bildiğiniz üzere sağlık üzerine olumlu etkileri bulunan bir aktivite, doğru koşullarda yapıldığı takdirde faydalı bir aktivitedir. Fiziksel sağlığımız üzerine olumlu etkilerinin dışında stres ile başa çıkabilmek için uygulanabilecek yöntemler arasında yer alabilmektedir. Düzenli egzersiz yapmak endorfin hormonunun “mutluluk hormonu” şeklinde de duyabileceğimiz hormonun salgılanmasını sağlar ve bu şekilde stres seviyesinin düşmesine yardımcı olur.

Kafein tüketimini azaltmak stres üzerine size faydalı etkisi olabilecek yöntemlerden bir diğeridir. Yüksek kafein tüketmenin stres üzerinde olumsuz etkilerinin olduğunu gösteren çalışmalar mevcuttur.

Bitki çayı tüketmek de strese iyi gelen bir başka yöntem, bu bitki çayları arasında melisa, lavanta, adaçayı, papatya, yeşil çay gibi çaylar bulunmakta. Ancak fazla bitki çayı tüketiminin de sağlığı olumsuz etkileyebildiği söylenmektedir.

Stres ile başa çıkmada yardımcı olan şeyler arasında söz ettiğimiz maddeler dışında başka birçok seçenek bulunmakta; sevdikleriniz ile vakit geçirmek veya kendinize vakit ayırmak, düzenli uyku ve sağlıklı beslenmek stres üzerinde olumlu etkilerinin olabildiğinin söylendiği maddeler arasında yer almakta. Eğer stres ile başa çıkma, stresi azaltma gibi konularda ciddi problemler yaşıyorsanız uzman bir hekim tarafından yardım almanız en doğrusu olacaktır.