12.10.2021, 12:13

Stresle Nasıl Mücadele Edebiliriz?

Dışarıdan bakıldığında bazı insanların hayatlarının mükemmel olduğunu düşünebilirsiniz. Özellikle sosyal medyanın böyle bir etkisi var. Yalnızca paylaşılan fotoğraflarla insanların ne derece mutlu bir hayat sürdüklerini anlamak pek de mümkün değil. Bu sebeple en başta yapılması gereken şey, kendi hayatınızı başkalarınkiyle asla kıyaslamamak.

Herkesin yaşantısında az veya çok fark etmeksizin stres hüküm sürüyor. 

Stres şiddetli ya da kronik hale geldiğinde, beden ve beyin üzerinde iz bırakabiliyor ve sağlığı ciddi şekilde etkileyebiliyor. Yaşadığınız stres, aşağıdaki sorunlara yol açıyorsa, bunun üzerine düşmeli ve içinden çıkılmaz bir hale geliyorsa da mutlaka profesyonel yardım almalısınız...


 

1.Bağırsak sorunları

Bağırsak-beyin arasındaki bağlantıdan dolayı bağırsak mikropları ruh halimize göre etkilenebilir. Mide bulantısı, düzensiz bağırsak hareketleri ve şişkinlik gibi semptomlar, stres kaynaklı sıkıntıya işarettir.

2.Vücudun belirli bir noktasındaki ağrı

Çene ağrısından baş ağrısına, stresten kaynaklanabilecek ağrının bir sınırı yok ne yazık ki. Gerilimden ötürü baş ve sırt ağrıları oldukça yaygındır. Bilinçsizce çeneyi sıkmak bile stresli olunduğunda yapılan bir harekettir.

3.Uyku düzensizliği

Stresli bir ruh haldeyken zihin ne yazık ki hep doludur. Bu nedenle de beden gevşeyemez. Ayrıca kronik stres kalp atış hızının artmasına ve adrenalin durumuna yol açabiliyor. Uyku kalitesinin kötüleşmesi de yüksek ihtimalle bundan kaynaklı olabilir.

4.Cilt sağlığının bozulması

Strese karşı içgüdüsel bir tepki olarak ciltte kızarıklık, sivilce hatta kurdeşen meydana gelebilir.

5.Yeme düzeninde değişiklik

Stres, bazı kişilerde iştahsızlık yaratırken bazılarında ise tam tersi sürekli yeme isteği uyandırabilir.

6.Endişe veren yeni alışkanlıklar

Tırnak yeme, kirpik ve saç çekme gibi davranışlar stres altındayken bilinçsiz bir şekilde yapılabiliyor.

Daha sağlıklı, kaliteli ve uzun bir ömür sürmek istiyorsanız, stres seviyesini ortalama seviyede tutmak için stresle nasıl başa çıkacağınızı öğrenmeniz mümkün. Nasıl mı?

Farkındalık

Stresli olduğunuz zamanları fark edin. Eğer durumunuzun ne olduğunun farkına varabilirseniz, o zaman bu durum kontrolünüzden çıkmadan önce nasıl tepki vereceğinizi de bilmiş olursunuz ve çok daha kolay bir şekilde harekete geçebilirsiniz.Fiziksel sağlık

Fiziksel anlamda sağlığınıza özen gösterin. Sağlıklı beslenme ve düzenli egzersizler stresle başa çıkma konusunun hayati önemdeki bileşenleridir. İyi hissettiğimiz zaman stresli durumlarla daha kolay başa çıkabiliriz. 

Düzenli uyku 

Genellikle uykunun önemi küçümsenir. Uykusuzluk sebebiyle oluşan yorgunluk, mücadele gerektiren durumlarla başa çıkılmasını zorlaştırır ve dolayısıyla stres seviyesini arttırır. Bu yüzden uyku yoksunluğu ile mutlaka mücadele edin. 

Meditasyon ve Yoga

Günlük olarak yapılacak meditasyon, yoga ve nefes egzersizleri, sadece birkaç dakikanızı alsa bile, stresinizi azaltmanıza yardımcı olacaktır.

Dikkat dağıtmak

Dikkatinizi dağıtacak bir şeyler bulun. Sevdiğiniz bir kitabı okuyun, televizyon seyredin ya da birkaç dakikalığına farklı bir konuya odaklanın. Böylece o anda zihninizi meşgul eden konudan düşüncelerinizi uzaklaştırmış olursunuz.


 

Tüm bunlara rağmen stresle mücadelede yeterli sonucu alamıyorsanız bir uzmandan destek almanız faydalı olacaktır. Herkese stresten uzak, sağlıklı ve huzurlu günler dilerim...



 

Yorumlar