Vücudun sofra şekerine ihtiyaç duyması gibi bir durum söz konusu değildir; gün içinde tüketilen besinler ile şeker ihtiyacı karşılanmaktadır. Kısacası basit şeker içermekte olan karbonhidrat ağırlıklı besinler tüketmeye ihtiyacımız yoktur. Düzenli beslenen ve öğünlerini zamanında tüketen kişilerin kan şekeri dengesi sağlandığı için tatlı krizi yaşama olasılıkları çok azdır.

Dengeli beslenmeyen kişilerde tatlı krizi durumuna daha sık rastlanmaktadır. Vücut uzun süre aç kaldıktan sonra boşalmış olan depoyu doldurmak için yüklü olarak karbonhidrat ve şekere istek gösterir. Bir diğer durum ise psikolojik faktörler olabilmektedir. Regl döneminde olan kadınlarda, yoğun çalışma saatlerine sahip kişilerde ve stres gibi durumlarda tatlı krizi tetiklenebilir.

Sabah kahvaltılarını tercih etmeyen, öğlenleri öğününü çoğunlukla hafif besinler tüketerek geçiren ya da öğün atlayan, ara öğünlerini gerçekleştirmeyen kişilerde genellikle akşam saatlerinde tatlı krizi görülmektedir. Bu krizler sonucunda reaktif hipoglisemi olarak adlandırılan pankreastan insülinin aşırı ve düzensiz olarak salgılanmış olmasıyla birlikte sağlık problemlerini işaret ediyor olabilir.

Reaktif hipoglisemi ilerde oluşabilecek olası bir şeker hastalığının habercisidir. Eğer beslenme alışkanlıklarınızı bu şekilde devam ettiriyorsanız ve akşamları canınız tatlı besinler tüketmek istiyorsa mutlaka bir uzmana danışmanız gerekmektedir.

tatlı krizi neden olur2

Regl dönemlerinde ihtiyaç duyulan tatlı besinlerin asıl sebebi ise östrojen hormonunun azalıyor olmasıdır. Östrojen hormonu kadınlara özeldir. Serotonin ve endorfin gibi hormonların üretimine yardımcı olur. Regl döneminde azalmakta olan östrojen hormonu kan şekerinin de düşmesine sebep olarak, iştah uyarılmasına sebep olmaktadır.

Ayrıca bu dönemde az ve sık beslenmek gerekirken, glisemik indeksi düşük besinleri seçmeli, sıvı tüketiminde artış sağlamalı, bitki çayı tüketiyorsanız çubuk tarçın ve karanfil tercih ederek aromasal tatları eksik etmemelisiniz. Regl öncesinde ise dengeli beslenmenize dikkat ederek tatlı krizlerinin önüne geçebilir hem de diyette tatlı krizi durumuna yakalanma ihtimaline karşı önlemi sağlamış olursunuz.

Tatlı isteğini bastırmak için neler yapmamız gerekir?

Diyette tatlı krizine yakalanma riskinin önüne geçmek için az ve sık beslenmeli, öğün atlamamalısınız. Atlanan öğün olursa kan şekerinizde düşme yaşanır ve sonucunda tüketilen ilk besinle beraber kan şekerinde hızlı yükselme yaşanır. Bu durum sonucunda ise tatlı krizleri ile karşılaşılır.

Diyette tatlı krizi anları yaşandığında ise light sütlü kafeinsiz kahvelerler tüketebilirsiniz. Sütün yüksek oranda protein içermesinden dolayı tokluk hissi yaratmak gibi bir özelliği bulunmaktadır.