ABD'de kaydedilen patent başvurularına göre TikTok bir müzik akış hizmeti başlatmaya hazırlanıyor.

Viral video uygulamasının ana şirketi ByteDance, "TikTok Music" için bir ticari marka başvurusunda bulundu. Bu, "müzik, şarkı, albüm ve şarkı sözleri satın alabileceği, oynatabileceği, paylaşabileceği ve indirebileceği" bir mobil uygulama haline gelebilir. Insider'a göre, TikTok Music, kullanıcılara "canlı ses ve video akışının" yanı sıra "çalma listelerinin kapağı yapmak üzere fotoğrafları düzenleme, yükleme" ve "müzik, şarkı ve albümlere yorum yapma" olanağı da sağlayabilir.

TikTok Music'in ilk ticari marka başvurusu kasımda Avustralya'da, 6 ay sonra da ABD'de kayda geçti.

TikTok, The Independent'ın yorum talebine yayın saatinden önce yanıt vermedi.

Müzik endüstrisi TikTok'un piyasayı altüst etmesine hâlâ uyum sağlamaya çalışıyor. Uygulamadaki virallik öngörülemez olsa da son birkaç yılın en büyük single'larından bazılarının ardında TikTok var. Uygulama eski şarkılara yönelik ilgiyi de yeniden canlandırdı.

TikTok'taki videolar liste başarısına doğrudan katkıda koymasa da popülerliklerinin Spotify, Apple Music veya YouTube'da Billboard listelerine katkıda bulunan aramalarla doğrudan ilişkisi var.

Elon Musk, Mars hayallerini Çin devlet medyasında anlattı Elon Musk, Mars hayallerini Çin devlet medyasında anlattı

Müzik şirketleri, müziklerini kullanmaları ve şarkıları daha "TikTokklanabilir" hale getirmeleri için giderek daha fazla profesyonel kanaat önderini işe alıyor. Bunlar, örneğin şarkıların dans odaklı versiyonlarını geliştirmek veya kullanıcıları harekete geçirmek için ses efektleri eklemek veya "Rewind 2019" meydan okuması gibi mimlere atıfta bulunmak gibi görevleri üstleniyor.

TikTok, Spotify'la rekabet etmek isterken, Spotify da uygulamasında TikTok benzeri öğeleri denemek ve uygulamayı bunlara göre uyarlamaya çalışmak zorunda kaldı.

Şirket, yakın zamanda kullanıcıların görsel döngü akışlarında dikey olarak dolaşarak yeni müzikler bulmaları için bir beta testi başlattı. Spotify, halihazırda belirli ülkelerde iOS ve Android'de test ettiği bir formatla kullanıcılara günde 15 yeni öneri gönderecek.