Ruh hali ve tüketilen besinler arasında nasıl bir ilişki bulunur? Tüketilen besinler ruh halinin iyileşmesine yardımcı olur mu?

Beynin düzgün çalışması için besinlere ve doğru yiyeceğe ihtiyacı vardır. Bazı yiyecekler veya besinler ruh halimizi etkileyebilir. Davranışlarımızı etkileyen düşünce ve inançlar da hayatımızı değiştirebilir.
İyi beslenme ve sağlıklı bir yaşam tarzı, mutlu ve stressiz bir yaşamın anahtarıdır. Yeterince uyumak ve fiziksel olarak aktif olmak da dengeli bir ruh sağlığını korumak için önemlidir.

Depresyon ve anksiyete de yeme alışkanlıklarımızı etkileyebilir. Çalışmalar, bu koşulların kronik yorgunluk ve fiziksel ağrı gibi çeşitli sağlık sorunlarını tetikleyebileceğini göstermiştir. Depresyon ve anksiyete de yeme alışkanlıklarımızı etkileyebilir. Bilimsel araştırmalara göre beslenme eğilimlerimiz ruh halimize göre değişebiliyor. Araştırmalara göre besinler davranışlarımızı ve ruh halimizi etkiler. 

Besinler ve ruh hali ilişkisi

Triptofan mutluluk hormonu serotonini artırır. Yumurta, peynir, ceviz gibi çeşitli yiyecekler tüketilerek elde edilebilir.

Klinik araştırmalara göre folik asit eksikliği depresyona neden olabilir. Bu madde, beyindeki serotonin olarak bilinen belirli bir kimyasalın seviyesini düşürür. Bir bardak portakal suyu içmek veya ıspanak pişirmek vücuttaki serotonin seviyelerini düşürmeye yardımcı olabilir.

Karbonhidratların kan akışımızı hareket ettirmeye yardımcı olduğu bilinmektedir. Ayrıca kaygı ve stres seviyemizi düşürmeye yardımcı olabilirler. En yaygın olarak tüketilen karbonhidrat türlerinden bazıları ekmek, tahıllar, pirinç ve meyvedir. Ayrıca lif bakımından zengindirler ve kan şekerini yükseltmezler.
İşlendiğinde, protein amino asitlere parçalanabilir. Bu asitler duyularımızı uyarabilir ve enerji seviyemizi artırabilir. Ancak bunlardan yeterince alamamak, depresyon ve uyku bozuklukları gibi çeşitli durumlara neden olabilir.

Çoğu zaman insanlar mutsuz olduklarında çikolata yiyerek olumsuz duygularını bastırmaya çalışırlar. Ancak, olumsuz duygular yaşamanın normal olduğunu hatırlamak önemlidir.
Araştırmalar, günlük tutan kişilerin kilo verebildiklerini ve ideal kilolarını koruyabildiklerini göstermiştir. Tutarlı bir beslenme planına sahip olmak, duygusal yeme alışkanlıklarından kurtulmalarına da yardımcı olabilir.

Flavonoid nedir? Ne işe yarar, nerede bulunur? Flavonoid nedir? Ne işe yarar, nerede bulunur?

Son 10 yılda yapılan araştırmalar, hem zihinsel hem de fiziksel sağlığın birbiriyle ilişkili olduğunu göstermiştir. Örneğin, çok fazla meyve ve sebze tüketen Avustralyalı kadınların, nadiren sağlıklı yiyecekler yiyenlere göre depresyon ve kaygı geliştirme olasılığı daha düşüktür.

Bazı besinlerin depresyon gibi psikiyatrik bozuklukların gelişiminde de rol oynayabileceği bilinmektedir.
Serotonin, beyindeki iletişim sisteminin bir parçası olan kimyasal bir habercidir. Serotonin, insanlar belirli yiyecek gruplarını yediğinde beyin tarafından üretilen bir kimyasaldır. Triptofan içeren besin gruplarından bazıları yumurta, ıspanak ve ananastır. Serotonin ayrıca iştahı, uykuyu ve ruh halini düzenlediği bilinmektedir. Bu kimyasalda yüksek olmak, iyi bir ruh hali ile ilişkilidir.