Turizmcilerden Soyer'e çağrı

ETİK Başkanı İşler, İzmir'in tanıtılması adına Büyükşehir ile İzmir Turizm Tanıtım Vakfı'nın, yürüteceği ortak hizmet projesinin onaylanması halinde, belediyenin projeye aktaracağı 9 milyon TL'nin yerel basına aktarılması gerektiğini söyledi

Güncel 17.08.2019 - 11:24 17.08.2019 - 11:24

Doğukan Fikri FİDAN / YENİGÜN - İzmir Büyükşehir Belediyesi ile İzmir Turizm Tanıtım Vakfı'nın (İZTAV) yürüttüğü ortak hizmet projesi kapsamında iş birliği protokolü imzalanması için meclisten yetki istendi. Büyükşehir Belediyesi'nin meclis oturumunda gündeme gelecek madde kabul edildiği takdirde bütçeden 8 milyon 948 bin 188 TL projeye aktarılacak. Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, kentin tanıtımında yerel yönetime büyük sorumluluk düştüğünü ifade ederek, “Bir şehrin tanıtımını belediyelerin yapması önemli. İzmir'in tanıtımını da Büyükşehir Belediyesi yapmalı. Yasa da bu yetkiyi veriyor zaten. Bunun için bütçenin bir tanıtım vakfına aktarılması gerekiyor. Tunç Soyer de doğru olarak bunu yapıyor. Bu bütçenin, İzmir'in tanıtımına uygun olarak harcanması lazım. İzmir Turizm Tanıtma Vakfı'nın (İZTAV) bu bütçeyi sağlıklı kullanacağına inanıyorum” dedi.


YENİ BİR TURİZM SOLUĞU 

Bütçeden yerel basına da pay verilmesi gerektiğini ifade eden İşler şöyle konuştu, “Öncelikle bütçenin yerel basına yayılması lazım. Yerel basın, İzmir'in tanıtımı noktasında çok önemli bir güç. İzmir'i Ege'nin de iyi tanıması lazım. Sonra bunu ulusala yaymak gerekiyor. Bununla da yetinmeyerek, sosyal medyada yabancı dille İzmir'in tanıtımı yapılmalı, kısa videolar ile kentimiz anlatılmalı. Aynı şekilde fuarlarda ve fuar alanlarında da İzmir'in tanıtımı yapılmalı. Bu kaynağın İzmir'in menfaatine ve tanıtımına yönelik kullanılacağına inancımız tam. Tunç Bey ile beraber İzmir'e yeni bir turizm soluğu geldi. Bunun İZTAV yönetimine de yansıyacağını düşünüyoruz. Tunç Bey'in turizmcilere yakın olması bizi mutlu ediyor.”

“İZMİR MARKASI YARATILMALI”

İzmir'de turizmi canlandırmak adına her alanda İzmir markası yaratılması gerektiğini savunan İşler şunları söyledi, “Birçok alanda İzmir markasının yaratılması lazım. Otellerde, taksilerde, esnafta, yiyecek ve içecekte, restoranlarda İzmir markasının yaratılması lazım. Her otelde boyoz olmalı, İzmir'e ait midye dolmalar olmalı. Böyle bir marka yaratmak için etiketleme çalışması yapılması lazım. Böylece ilklerin kenti İzmir bu noktada da kendini ön plana çıkaracaktır. Kısaca yeni bir İzmir modeline geçilmesi lazım. İzmir markasının çok iyi etüt edilerek bu şehre enjekte edilmesi gerek.” 

Yorumlar