Yaşamımızın yaklaşık üçte birini uyuyarak geçirmekteyiz. Uyumak, vücut hücrelerimizin yenilenmesini sağlayarak bizim çok daha sağlıklı olmamızı sağlar. Çocuklarda büyüme hormonunun salgılandığı aralık yine uyku zamanına denk gelmektedir. Bu yüzden uyku kalitesi ve de süresi bizler için çok önemlidir. Bu unsurları gerçekleştirebilmemiz için birkaç noktaya dikkat etmemiz gerekmektedir. Çünkü uyku kalitesi birçok nedenden dolayı etkilenebilir. 

Uyku kalitesini etkileyen faktörler 

- Çay, kahve ,alkol, sigara tüketimi,

- Gün içerisinde tükettiğimiz yiyecekler,

- Güncel olarak kullanılan ilaç,

- Uyunacak ortam,

- Depresyon 

- Teknolojik aletlerde kullanılan mavi ışığa maruz kalma süresi

gibi faktörler uyku kalitesini büyük ölçüde etkiler. Bu tip etkenlere dikkat ettiğimiz süre boyunca uyku kalitemiz de bir o kadar sağlıklı şekilde etkilenir. Peki uyku kalitesi nasıl artırılır?

uyku kalitesini artırmanın yolları 2

Uyku Kalitesini Artıran 5 Yöntem

1.     Öncelikle uyuduğumuz saate çok dikkat etmeliyiz. Uykumuzun en yoğun olduğu saat dilimi 11.00-03.00 arası olduğundan en geç 11.00’de uykuya dalmalıyız. Uykumuz gelmeden de yatağa girmemeliyiz.

2.    Uyumadan en az yarım saat öncesine kadar, mavi ışık yayan hiçbir teknolojik alete bakmamalıyız. Mavi ışık sağlığımız üzerinde ciddi tehdit oluşturan bir etkendir. Gözümüzün direkt retina bölgesine ulaşarak görmemizle ilgili sorunlara yol açabilirken aynı zamanda uykumuzun düzenini sağlayan melatonin hormonunun salgılanmasını da engeller.

3.    Vücudumuzun uyku haline geçmesini sağlayan ve kalitesini de artıran bir diğer durum ise; uyuyacağımız ortamın ışık seviyesidir. Ortamın karanlık olması beyninizi uyararak uyku haline geçiş sürecinizin çok daha kolay olmasını sağlar.

4.    Günlük olarak yiyeceğimiz yemekler de uyku kalitesi için önemlidir. Özellikle uyumadan önce yiyeceğimiz çok ağır besinler bizi rahatsız eder ve uyku kalitesini olumsuz etkiler. Bunun yerine rahatlatıcı bitki çayları tüketebilirsiniz. Örneğin; melisa çayı, papatya çayı, ıhlamur, lavanta gibi doğal çaylar ile daha rahat uykuya dalmayı sağlayabilirsiniz. 

5.    Sağlıklı bir uyku kalitesi için dikkat etmemiz gereken bir diğer etken ise haftalık olarak yapacağınız spor. Düzenli olarak yapacağınız spor hem bedenimizi pozitif yönde yorarak hem de gelişimimize destek olarak  gün sonundaki uyku haline geçişi kolaylaştırır ve uyuyacağımız uykunun daha kaliteli ve rahat olmasını sağlar.