LİSELİ OLDUM!
Reklam
Merih Eyyüp DEMİR

Merih Eyyüp DEMİR

LİSELİ OLDUM!

01 Ağustos 2018 - 09:11

 

2018 yılı Ortaöğretime Geçiş sonuçları açıklandı. 1 milyon 18 bin 373 öğrencimiz tercih yaptılar. Açıklanan sonuçlara göre bu öğrencilerimizden 926 bin 686’sı tercihlerine yerleşmişlerdir. İlk tercihine yerleşen öğrenci sayısı 503 bin 970’dir. 294 bin 956 öğrencimiz ise ilk tercihleri dışındaki tercihlerine yerleşmişlerdir. Yerel yerleştirme ile tercihlerine yerleşen öğrenci sayısı ise 798 bin 926’dır. 91 bin 687 öğrencimiz ise herhangi bir tercihine yerleşememişlerdir.

Tercih yapan öğrencilerin %91’i merkezi sınav puanı ve yerel yerleştirme ile öğrenci alan okullara yerleşmişlerdir.

Tercih yaparak yerleşen, ancak istedikleri okullara yerleşemeyen öğrencilerimiz 06-10 Ağustos,13-17 Ağustos, 27-31 Ağustos ve 03-05 tarihlerinde boş kalan 342 bin 392 kontenjan için tercihlerini yenileme imkânı bulunmaktadır.

Tercihler 2018 yılı Ortaöğretim Geçiş ve Tercih Kılavuzu çerçevesinde yapılan sonucunda yapılmıştır.

Tercih yapmayan öğrencilerimiz 13 Ağustos, 19 Ağustos, 3 Eylül ve 8 Eylül tarihlerinde başvuruda bulunabileceklerdir.

Tercihleri doğrultusunda yerleştirmeye esas nakil dönemlerinde hiçbir tercihine yerleşemeyen veya hiç tercih yapmayan öğrenciler yerel yerleştirmeyle öğrenci alan okulların boş kontenjanları için İl/İlçe Yerleştirme ve Nakil Komisyonları aracılıklarıyla 10-14 Eylül tarihleri arasında başvuru yapabileceklerdir.

Sonuçların açıklanmasıyla birlikte kamuoyunda ve özellikle sosyal medyada yayılan yüksek puanla istediğim okula giremediğini beyan eden onlarca öğrencimiz mevcuttur. Bu durum sistemin aceleye geldiği ve özellikle kılavuzun net olarak anlaşılamamasıile ilgili bir durumdur. Kılavuz incelendiğinde önceliklerin yerel yerleştirmelerde puan olmadığı görülecektir. Öncelik kayıt alanları ve tercihlerinizdir.

Akademik başarısı yüksek öğrencilerin Meslek Liselerine yerleştiklerine de sıkça rastlamaktayız. Bu durum eğitimde yeni tartışmaları doğuracaktır. Bakanlığın bu konudaki açıklaması her okula kısmen başarılı kısmen başarısız öğrencilerin yerleştirildiği yönündedir. Burada hedeflenenin “öğrencileri olumlu etkileyerek, her okulda başarı odaklı bir eğitim yapılmasına hizmet etmek” olarak açıklanmaktadır. Bu bakış açısı ile başarı hedefinin ne kadar tutturulabileceği tartışmalıdır. Akademik başarısı ön plana çıkmış bir öğrenciyi farklı bir alanda eğitime zorlamak ne kadar doğrudur?

Sistem Meslek Lisesi ve İmam Hatip Liselerine mecburi tercihe yönlendirmesi sonucu bu şekilde etkilemiştir. Buna rağmen ilk yerleştirmede İmam Hatip liselerinin %50’ler dolayında boş kalmış olması da ayrıca düşündürücüdür.

Milli Eğitim Temel Kanunu Genel Amaçlar başlığı altında öğrencilerimizi ilgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerekdiye başlayarak yetiştirilmeleri konusunda bize bir ışık tutar. Bu ifade ile yapılan uygulamanın çelişkileri ortadadır.

Memleket Meselesi olarak görülen Meslek Liseleri için aranan kan bu değildir. Kan uyuşmazlığı çıkar.

Bu meselenin çözümü çok daha farklı bir perspektiften doğru analiz ve doğru uygulamalar gerektirir.

Her şeye rağmen ben yaptım oldu diyorsanız buyurun önümüzdeki dört yıl boyunca her gün istemediğiniz yemeği yiyiniz ki olsun!

YORUMLAR

  • 0 Yorum