Kamu hizmetlerinde performans
Mustafa SEVEN

Mustafa SEVEN

Kamu hizmetlerinde performans

26 Nisan 2019 - 07:00

1965'te yazılan, 1969 yılında yürürlüğe giren 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (DMK), kamuda çalışanlara önemli bir zırh sağlıyor.

Tamam, kamuda çalışanların, belirli oranda iş güvencesi olmalı; kamu hizmetlerinin sürekliliği ve istikrarı için bu gerekli.

Ancak, kamuda çalışan bazı personel, DMK zırhı ile çalışmanın getirdiği rehavetle maalesef halka hizmet için var olduğunu unutuyor. Çevremizden duyuyor hatta bizzat kendimiz rastlıyoruz. Bizzat ben kendim yaşadım. SGK’dan almam gereken bir medikal cihaz için ilgili hastanenin yazdığı reçete eksik olduğu için halen cihazı alamadım. Halbuki ilgili çalışan biraz dikkatli olsa bu türden sorunlar yaşanmaz.

Kamu hizmetinde temel prensip halka hizmet olmalıdır. Halk aldığı hizmetten tam bir memnuniyet duymalıdır. Özel sektörde bu böyle değil mi? Tüketiciyi memnun edemediğiniz zaman, tüketici aynı iş yerine bir daha gitmez.

Bu nedenle, kamudaki performans için etkin bir denetim getirilmesi gerekir. Kamu personel rejiminde başarı değerlendirme süreci, planlama, izleme, aşamalarından oluşmalı.

Kamu personeli için bir başarı puanı belirlenmeli ve başarı puanı, görev, yetkinlik ve vatandaş memnuniyeti yüzdelik ağırlıklarına göre verilmeli.

Başarı puanı, personelin görevde yükselmelerinde, kişisel gelişim imkanlarının desteklenmesinde, yurtdışı görevlendirmelerinde değerlendirilmelidir.

Yine, performansı yüksek memurlara daha yüksek ücret verilmelidir.

Performans değerlendirmesi olmaz ise kamu çalışanı kendini geliştirip yenileme gereği de duymaz. Niye yapsın ki? Çalışsa da çalışmasa da maaş garanti…

Ama, hiç çalışanla çalışmayan bir olur mu?

YORUMLAR

  • 0 Yorum