Yeterli miktarda su içilmediğinde vücutta yorgunluk, halsizlik ve ağrı gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Böyle problemlerle karşılaşmamak için her gün yeterli miktarda su içmelisiniz. Daha sağlıklı bir yaşam için vücudunuza yetecek kadar suyu her gün tükettiğinizde kendinizi daha dinç ve zinde hissedebilirsiniz. Peki yeterli su içmenin faydaları nelerdir, su içmek vücutta ne gibi değişiklikler yaratır? Hepsi yazının devamında.

Su içmenin vücutta yarattığı değişiklikler

Su vücut için hayati öneme sahiptir ve sodyum, potasyum, kalsiyum, magnezyum ve fosfat gibi mineraller içerir. Ter, tükürük, idrar gibi vücut sıvılarının üretilmesi, eklemlerin ve gözün kayganlaşması, vücut ısısının düzenlenmesi ve suda eriyen besinlerin emilimi su ile gerçekleşir ancak bilinenin aksine çok su içmek yararlı değildir. Aksine normalden fazla su tüketmek zararlıdır çünkü fazla su içmenin sonucunda böbreğin idrarı konsantre etme özelliğinin azaldığı bilinir. Suyun bilinen bazı faydaları ise şu şekildedir:

  • Yeterli su tüketimi böbreklerin ve dolayısıyla damarların erken yaşlanmasını önlemeye yardımcı olur.
  • Su, vücutta birikmiş olan zararlı maddelerin dışarıya atılmasını sağlar; bu nedenle yeterince su içilmezse toksinler vücuttan atılamaz; bununla birlikte idrar miktarı azalır, idrarın rengi koyulaşır. Minerallerin birikmesiyle böbrek taşı oluşabileceği, toksinlerin karaciğerde birikmesiyle de hepatitler ve karaciğer hasarı meydana gelebileceği söylenir.
  • Yeterli su tüketiminin faydalarından biri de, metabolizmanın düzenli bir şekilde çalışmasını sağlamasıdır. Bireyin günlük tüketmesi gereken su miktarı karşılanmadığında metabolizma hızında düşüş yaşanır. Vücut ısısını düzenlemek için suya ihtiyaç duyulur ve bu ihtiyaç karşılanmadığı zaman vücut ısısında düşüş yaşanmaya başlar; bu durumun da metabolizmanın yavaşlamasına neden olduğu söylenir.
  • Yeterli su tüketiminin faydaları arasında kabızlığı engellemesi de vardır. Ayrıca yeterli su tüketimi, yediğimiz besinlerin çözünerek sindirilmesini ve emilimini de sağlar. Yetersiz su tüketimi sindirim sisteminin daha az çalışmasına ve kabızlığa neden olur. 
  • Yeterli su tüketmenin bir diğer faydası hücrelerin fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için ihtiyaç duyduğu katı maddelerin çözülmesine yardımcı olmasıdır.
  • Besinlerin ve hormonların vücutta ihtiyaç duyulan yerlere taşınmasını sağlaması da suyun vücutta yarattığı değişiklikler arasındadır.