Yüksek tansiyon hastaları yedikleri gıdalara dikkat etmeli ve dengeli ve sağlıklı beslenmelidir. Bu beslenme şekli bir yüksek tansiyon hastasının yaşam tarzı olmalıdır. Yüksek tansiyona iyi gelen besinler tüketilerek daha düzenli ve sağlıklı beslenerek kalp ve damar hastalıkların ortaya çıkmasının önüne geçilebilmektedir. Yüksek tansiyona meyve, sebze ve süt içeren gıdaların iyi geldiği bilinmektedir.

Yüksek tansiyona iyi gelen besinler 

1) Süt Ürünleri

Süt, yoğurt ve peynir gibi gıdalar kalsiyum bakımından zengindir. Bu sayede hem tansiyonun dengelenmesini hem de kalbin korunmasına yardımcı olur. Ancak tüketilen süt ürünlerinin yağlı olmamasına dikkat edilmelidir. 

2) Tam Tahıllı Besinler

Lif kan basıncının düzenlenmesini sağlar ve bu sayede sindirimi kolaylaştırmaktadır. Yüksek tansiyona iyi gelen besinler arasında da çavdar, kepekli ekmek, esmer arpa ve pirinç yer almaktadır. 

3) Sebzeler

Düşük kalorili, vitamin deposu ve mineral açısından zengin olan sebzeler hem sağlığı korumaktadır hem de tansiyonun düşürmede etkilidir. Tansiyonun düşmesini sağlayan besinler arasında; kabak, domates, ıspanak ve brokoli bulunmaktadır. 

4) Meyveler 

Düşük kalorili ve besin lifi içeren meyveler tansiyonun dengelenmesine yardımcı olur. Elma, çilek, muz, ananas, kavun, şeftali ve turunçgiller yüksek tansiyona iyi gelen besinler arasında yer almaktadır.

5) Balık

Balık içerisinde bulunduğu proteinler sayesinde yüksek tansiyona iyi gelen besinler arasındadır. Derin su balığı olan ton, somon ve mezgit tansiyonu dengelemektedir. Yüksek tansiyon hastaları omega3 açısından zengin olan balığı haftada en az 2 kez tüketmelidir. 

6) Baharatlar

Yüksek tansiyon hastalarının tuz tüketimine dikkat etmesi gerekmektedir. Tuzun yerine baharatla lezzetlendirilmiş yiyecekler tüketmek tansiyonun düşmesine yardımcı olacaktır. 

7) Kuruyemişler

Badem, fındık, ceviz ve fıstık gibi gıdalar tansiyonu dengelemektedir. Nitekim, bu kuruyemişlerin çiğ olması gerekmektedir. Kavrulmuş ve tuz içeren kuruyemişler tercih edilmemelidir.

8) Potasyum İçeren Gıdalar 

Potasyum içeren gıdalar yüksek tansiyona iyi gelen besinler arasındadır. Yoğurt, avokado, kavun, muz, fasulye, balkabağı, ıspanak, tavuk, hindi, üzüm, ton balığı, kereviz ve süt potasyum içeren gıdalardan bazılardır. Ek olarak, magnezyum ve kalsiyum içeren gıdaların tüketilmesi de tansiyonun dengelenmesine yardımcı olacaktır. Bu besinler arasında; yer fıstığı, buğday kepeği, fıstık ezmesi ve börülce yer almaktadır.