Tahıl grubunu içindeki en değerli besin maddelerinden biri olan yulaf, diğer tahıllara göre daha fazla çözünür lif yani posa içermektedir. Yulafın faydaları arasında en önemli faktörlerden biri olan posa içermesi özelliği ile sindirim sisteminin hızlanması sağlanmakta ve bu sayede kabızlık gibi problemlerin önüne geçilmektedir. Ayrıca karın ağrısı, gaz, gastrit gibi problemlerin giderilmesine yardımcı olur. Aynı zamanda yulaf, lif içerdiği için kan şekerinin dengelenmesini sağladığından dolayı diyabet hastalarında kullanımı kan şekerini düşürme açısından oldukça önemlidir. 

Yulafın faydaları arasında tokluk hissini sağlaması da sayılabilir. Bu besin, midede şişerek daha fazla yer kaplamaktadır. Böylece vücuttaki doygunluk süresi arttığı için daha uzun süre tok kalmayı sağlayarak kişinin kilo verme sürecini kolaylaştırır. Bu yüzden özellikle diyet yapanlar için vazgeçilmez bir besin kaynağı olmaktadır. İçerdiği liflerden kaynaklı olarak da kolestrolü düşürmede önemli bir rol oynamaktadır.

Yulaf aynı zamanda içerisinde demir, çinko, e vitamini, b vitamini, potasyum, magnezyum ve selenyum açısından zengin bir tahıl grubudur. Bu açılardan bakıldığında yulafın faydaları arasında önemli bir antioksidan olmasından dolayı bağışıklık sistemini güçlendirmesi sayılabilir. Aynı zamanda içerdiği B vitamini sayesinde de sinir sisteminin işlevini geliştirir. İçerisinde barındırdığı mineraller sinir ve kas sistemini koruduğu gibi, kramp ve bitkinlik gibi rahatsızlıkları da önlemektedir. Yulaf, tiroid bezinin doğru bir şekilde işlemesine sebep olan iyot içermesi sayesinde hipertiroidi önlemektedir. Lif bakımından oldukça zengin olan yulafın faydaları vücuda bol miktarda enerji sağlamaktadır. Özellikle uzun saatler boyunca çalışmak zorunda olduğumuz dönemlerde vücudun ihtiyacı olan enerjiyi almasını sağlar. Yulaf ezmesi ise gerginlik, endişe ve depresyon dönemlerinde sağlığın korunmasında yardımcı olmaktadır.  Buna ek olarak cilt tonunu iyileştirmesi ve parlaklık kazandırması, yulafın faydaları arasında yer alır. Bu sebeple cilt bakım ürünlerinde ve maskelerde oldukça sık kullanılmaktadır. Gözeneklerin içine biriken yağ ve bakteri artıklarını temizlemede etkili bir sonuç verdiğinden dolayı cilde doğal bir yumuşaklık kazandırmaktadır.

Yulaf nasıl tüketilmelidir?

Yulafın faydaları olduğu gibi fazla tüketildiğinde zararları da bulunmaktadır. Uzmanlar tarafından en fazla günde 2-3 yemek kaşığı kadar yulaf kullanılması önerilmektedir. Çünkü daha fazla kullanılması böbreklerden su çekimini arttıracağı için vitamin ve mineral kayıplarına da sebep olabilmektedir. Eğer tokluk hissi artırılmak isteniyorsa omletin içine 2 yemek kaşığı kadar yulaf konulabilmektedir. Ya da yulafla sütü veya yoğurdu karıştırarak içerisine taze veya kuru meyvelerle desteklendiğinde de bağırsak hareketliliğine ve diyet sürecine katkı sağlamaktadır.  Aynı zamanda yulaf, çorbalara veya içeceklere de eklenerek kullanılabilmektedir.