Yürüyüş yapmanın faydaları bilimsel olarak ispatlanarak Dünya Sağlık Örgütü (WHO)’nün verilerine konu olmuştur. Bu verilere göre dünyada bulunan toplam nüfusun %23 oranı hareketsiz yaşam sürerken, bu durumun ölüme sebep olan nedenler arasında dördüncü sırada yer aldığı bilinmektedir. 

Bu verilerin nedeni ise hareketsiz yaşamın sebep olduğu etkilerin, yani obezite, kalp hastalığı, diyabet, kemik erimesi, hipertansiyon, metabolizma sorunları, kanser çeşitleri gibi şeylere davet çıkarmasına yöneliktir. Bu çeşitli sağlık problemleri ile karşılaşmamak için yürüyüş yapmanın faydaları üzerinde durulması gerekmektedir. 

Yürüyüş yapmanın faydaları

Yapılan araştırmalar yürüyüş yapmanın faydaları üzerinde sıklıkla duruyor. Burada karşılaşılan çarpıcı sonuca göre ise düzenli yürüyüş yapmanın faydaları, kişilerin daha az hasta olmasını sağlarken bu alışkanlığa ömür boyunca devam edenlerin ise 6 yıl kadar ömrünün uzadığı söylenebilir.

Yürüyüş yapmanın faydaları pek çok yönden kendini gösterse de, aslında çok fazla ekipman isteyen yorucu bir egzersiz de olmamaktadır. Bir yürüyüş ayakkabısı ve uygun kıyafet ile yürüyüşe hazır olabilirsiniz. 

Bu noktada şunları bilmek önemli olabilmektedir:

-Yürüyüşün kalbi güçlendirdiği bir gerçektir. Kan dolaşımını düzenli hale getirir ve dokulara daha çok kan pompalanmasını sağlar.

-Bu aktivite düzenli yapıldığı takdirde kalp rahatsızlıklarından dolayı ölme riski %40’a kadar düşer. 

-Kemiklerin güçlenmesini sağlayarak kemik erimesi riskini ortadan kaldırır.

-Stres hormonunun azalmasını sağlar.

-Metabolizmayı hızlandırıcı etkisi vardır. Bu sayede hızlı ve sağlıklı kilo vermeye yardımcı olur. 

-Tempolu halde yapılan yürüyüşün akciğer gelişimine ve sağlığına olan etkisi büyüktür. 

-Serotonin ve endorfin hormonlarının salgılanmasını sağlayarak bireyin mutlu hissetmesine olanak sağlar.

-İnsülin seviyesini düzenlediği için kişiye tokluk hissi kazandırır.

-Uyku kalitesini arttırır.

-Cilt sağlığı için oldukça olumlu etkilerde bulunur.

-Baş ağrısı, migren, soğuk algınlığı gibi rahatsızlıkları en aza indirir ve metabolizmayı güçlendirir.

-Bilişsel yeteneklerin korunmasını sağlayarak Alzheimer gibi hastalıkların oluşumunu engeller.

 Bir diğer bilinmesi gereken yürüyüş yapmanın faydaları ise dinlenirken dahi kilo vermeye yardımcı oluşudur. Daha enerjik hissedilmesiyle yaşam kalitesinde de artış gözlenir. Kasları güçlendirdiği için daha aktif bir yaşam sürdürmeye yardımcı olur. Yürüyüş yapmanın faydaları noktasında sayılabilecek yararların sayısının fazlalığından dolayı gerek fiziksel gerekse mental sağlığın korunması anlamında her gün düzenli olarak hareket etmek son derece önemlidir.